איטום ושיקום מבנים

03-516-2600

תפריט

למה לבצע איטום גגות ביריעות ביטומניות

איטום גגות ביריעות ביטומניות מספק ביטחון ושקט בכל הנוגע לבעיות נזילה ודליפה של מים מהגג בתקופות של גשמים ועונת החורף בעיקר. כמובן שקיימים חומרים ושיטות נוספות לאיטום גגות אבל יריעות ביטומניות הן השיטה הכי אפקטיבית מבחינת עלות תועלת. היא אומנם לא מהזולות אבל היא גם לא דורשת תחזוקה כל שנה שנתיים אלא אפילו כמעט פעם בעשר שנים! (בהנחה שההתקנה בוצעה נכון לפי הכללים של התקן).
דליפה ונזילה של מים או אפילו חלחול הכי קטן היא דבר מסוכן מאחר וזאת לא בעיה שנפתרת בעצמה אלא רק הולכת ומחמירה וגורמת לנזקים ברכוש ובריאות (עובש). הרבה פעמים אנחנו נוטים לדחות ולחכות, אבל אז מגיע הקיץ והכל יבש והתייבש ומאוד קל לשכוח או לראות שיש בעיית אטימה בגג. זאת פעולה לא טובה כי אז נגמר הקיץ ומגיע שוב החורף ואז חוזרת הבעיה וכך העניין מתדרדר מחורף לחורף.

 

איטום גגות ביריעות ביטומניות או בכל שיטה אחרת מומלץ לעשות ברגע שמתגלה הבעיה ולא לחכות. גם כי כאמור העניין יחמיר וגם כי לתקן בעיית אטימה קטנה יותר זול מאשר לטפל בבעיית אטימה שהתרחבה ונפתחה בכמה מוקדים. עם זאת התקופה הכי טובה לאיטום גגות היא בתקופת הקיץ כאשר המשטח יבש ואין מים ולחות שיכולים להיכלא איפה שהוא בפנים או שהמשטח לא ידבק טוב. דרך אגב בגמר פעולת האטימה הרבה פעמים אפשר ואפילו צריך להציף את השטח הנאטם במים למשך כיממה ולראות אם יש נזילות ודליפות, פעולה זאת תתן אינדיקציה טובה לאיכות העבודה. מבחינת העבודה עצמה אז ישנו תו תקן שמפרט וקובע איך נכון ומה השלבים בתהליך איטום גגות. ביצוע לפי תו התקן תבטיח איטום טוב ועמיד לאורך זמן.

 

קיימים הרבה קבלנים שעוסקים באיטום גגות ביריעות ביטומניות. אבל לצעירינו לא כולם עובדים לפי התקן ולא לכולם יש הכשרה ותעודה של אוטם מורשה. אלא אלמנטים חשובים מאוד שכן זה יכול להיות ההבדל בין עבודה טובה ולא טובה וכך גם הצורך באיטום חוזר לאחר זמן קצר והוצאות כספיות נוספות שיכלו להיחסך. בעת בחירה קבלן מבצע תשאלו על תעודות ועבודות קודמות לדוגמא.

מאמרים נוספים