איטום גגות ביריעות ביטומניות

על מה מדובר?

יריעות ביטומניות הן שיטת איטום מן המשתלמות הקיימות היום בשוק. יריעות ביטומניות מספקות הגנה מפני נזילות ורטיבות לטווח זמן מאוד ארוך בלי הצורך לחזור ולתחזק אותן כל כמה זמן. מתי ולמה אוטמים את הגג?

בתקופת החורף הגג הוא החלק של הבניין שמקבל את עיקר המים מהגשמים וחשוף ביותר לנזקי האקלים. איטומו הוא הכי חשוב למניעת כניסה וחלחול המים לתוך החלקים האחרים של הבניין כמו תקרות, קירות ורצפות. כידוע רטיבות ונזילות מים גורמים להתפוררות ואף קריסה, במקרים קשים, של הגג וחלקים אחרים בבניין. איטום טוב וחזק בזמן הנכון – והכוונה היא לקיץ כשהמשטח יבש, הוא בעדיפות עליונה. ניתן לעשות זאת בכל שיטה קיימת אבל בעזרת יריעות ביטומניות התוצאה המתקבלת היא אפקטיבית יותר לטווח רחוק על רקע העובדה שיש צורך לחדש אותן רק לעתים רחוקות.

מה זה יריעות ביטומניות?

איטום גגות ביריעות ביטומניות דורש עבודה מקצועית ואיכותית על מנת לקבל כאמור איטום חזק לאורך זמן. יריעות ביטומניות קיימות בכמה סוגים שנבדלים בסוג החומרים והעובי שלהן. באופן כללי מדובר על חומר שהוא תוצר לוואי של תהליך זיקוק הנפט כאשר כאן מוסיפים פולימרים משופרים. בארץ איטום גגות מבצעים עם יריעות ביטומניות מסוג APP ואיטום מרתפים ורצפות משתמשים עם יריעות מסוג ה SBS. בנוסף היריעות באות בעובי של 4 מ"מ או 5 מ"מ. קיים תקן של מכון התקנים שמנחה על שימוש ויישום נכון של האיטום. בין השאר התקן קובע שלאיטום גגות ביריעות ביטומניות נדרש מינימום עובי של 5 מ"מ. התקן מוסיף ומנחה שלפני ההצמדה יש לנקות את המשטח ולהניח את היריעות כך שתהיה חפיפה של 10 ס"מ בינן. את ההלחמה מבצעים עם מבער גז ומחממים גם את המשטח וגם את היריעה כדאי לקבל הדבקה והצמדה טובות.

קראו כאן מידע נוסף על איטום גגות ביריעות ביטומניות.

עברו לשאלות ותשובות נפוצות על איטום גגות ביריעות ביטומניות.

לחסרונות ויתרונות של איטום גגות ביריעות ביטומניות.

ישנם קבלנים שחוסכים בהוצאות ומביאים יריעות לא תקניות או לא מבצעים את ההתקנה לפי התקן. כשמדברים עם קבלן לפני הזמנה יש לוודא שהוא משתמש ביריעות ביטומניות לפי התקן ושהחברה שלו מוכרת על ידי משרד התמ"ת ובעלת תו תקן. כך ניתן להבטיח שיתקבל איטום איכותי ועמיד.

בחברת גבהים מבצעים עבודות איטום גגות ביריעות ביטומניות על פי הנחיות התקן ומחזיקים בתעודת אוטם מורשה. מקצועיות, אמינות והגינות הן חלק מהשירות שלנו ללקוח. עובדינו עוברים קורסי הכשרה בנושאים אלו ומשתמשים בציוד איכותי לפי דרישות התקן ומשרד התמ"ת. אנחנו מספקים שירות אדיב ועבודה מקצועית. 


צרו קשר
עוד היום לייעוץ והצעה לאיטום הגג שלכם לפני בוא החורף והנזילות בבניין.

מאמרים נוספים