עבודות סנפלינג

עבודות סנפלינג במהלך השנים חדרו כאמצעי רב משמעות שכיח ואפקטיבי. בעבר, בכדי לבצע תיקונים נקודתיים בבניין היו נדרשים לבנות פיגומים או להעזר באמצעים ממוכנים כדוגמת מנופים וכיוצ"ב. כיום ניתן להגיע כמעט לכל נקודה בכל אלמנט בבניין באמצעות גלישה בחבלים ובכך חוסכים עלויות נגישות רבות. שימוש באמצעי גישה בשיטת סנפלינג מעניקה מענה אפקטיבי, אלסטי שעלותו מועטת, אך מנגד מאלץ עמידה בפני נהלי בטיחות עבור הגנה של ביטחון של העובד במקום. עבודות סנפלינג החלו כספורט אתגרי, גלישת חבלים ממצוקים, ועד היום מהווה מרכז של פעילות פנאי עבור בני אדם הרפתקניים ושוחרי טבע. בחלוף השנים, החלה להיווצר מודעות, כי הוא עשוי לשמש עבור גלישה ממבנה גבוה ולא רק מצוק. במבנה ידי אדם, יותר פשוט לבצע עיגון של חבל גלישה ולהשיג רמה רבה של בטיחות

מה הן סוגי עבודות הגובה אשר מבוצעות על ידי עבודות סנפלינג?

עבודות סנפלינג מוענקות כשירות מטעם חברות מקצועיות בתחום זה. ישנם מספר בתי ספר בישראל אשר קיבלו אישור להכשיר גולשים ולתת להם תעודת הסמכה בתחום. יש לשים לב שיש הבדל מהותי בהסמכה ובתעודה בין גולשי ספורט בטבע לבין גולשי מעטפת בניין.

כאשר אתם פונים לחברה מקצועית בתחום עליכם לוודא שכל הגולשים הוכשרו בקורס עבודה בגובה וגלישת חבלים בהתאם לתקנון התמ"ת. אך אין בז די,  כי לא כל מי שמוכשר לעבודות סנפלינג גם בקיא בעשייה המקצועית- של תיקון חיפוי במבנה, צביעה, שיקום בטונים, איטום או כל פעולה אחרת שנדרשת במעטפות בניינים. לכן ישנה משמעות רבה בבחירת בעל מקצוע מומחה בהיבט הביצועי הנדרש, ומיומנות גלישת החבלים תהווה כלי של ניידות ולא כיעד מרכזי.

מי הוא זה אשר מבצע בפועל את עבודות הסנפלינג?

עבודות סנפלינג מוענקות כשירות מטעם חברות מקצועיות בתחום זה. ישנם מספר בתי ספר בישראל אשר קיבלו אישור להכשיר גולשים ולתת להם תעודת הסמכה בתחום. יש לשים לב שיש הבדל מהותי בהסמכה ובתעודה בין גולשי ספורט בטבע לבין גולשי מעטפת בניין.
כאשר אתם פונים לחברה מקצועית בתחום עליכם לוודא שכל הגולשים הוכשרו בקורס עבודה בגובה וגלישת חבלים בהתאם לתקנון התמ"ת. אך אין בז די, כי לא כל מי שמוכשר לעבודות סנפלינג גם בקיא בעשייה המקצועית- של תיקון חיפוי במבנה, צביעה, שיקום בטונים, איטום או כל פעולה אחרת שנדרשת במעטפות בניינים. לכן ישנה משמעות רבה בבחירת בעל מקצוע מומחה בהיבט הביצועי הנדרש, ומיומנות גלישת החבלים תהווה כלי של ניידות ולא כיעד מרכזי.

איך תבוצע העבודה בגובה על ידי עבודות סנפלינג?

כדי לבצע עבודות סנפלינג יש צורך בכמה אביזרים, חלקם בטיחותיים, אלו העיקריים: עוגן לקיבוע החבלים, חבלי טיפוס, בלם, גלגלת, רצועת נשיאה, כפפות עבות, נעלי עבודה, קסדה ועוד.
ראשית צריך לבצע עיגון של החבל אל תוך העוגן במעלה המבנה כך שאפשר יהיה למתוח את החבל כלפי מטה. לאחר עיגון החבל יקשור הגולש את גופו על ידי רצועה של נשירה ויחבר אותה אל תוך חבל על ידי בלם ומנגנון אבטחה נוסף.
לאחר בדיקת כל אמצעי הבטיחות, הגולש יוכל להתחיל לרדת במורד המבנה תוך שהוא נעזר בבלם ובגלגלת כדי לבצע עצירות, או המשך גלישה מטה.
את אמצעי העבודה למשל דליים, הגולש יקשור אליו באופן בטוח כך שלעולם לא יהוו סכנה לעוברי אורח שנמצאים מתחתיו.

מאמרים נוספים